ALEXANDRIA

dijous, de maig 28, 2009

LA CASA DE LES BELLES ADORMIDES



Novament em justifique. Fa temps que només puc llegir llibres de didàctica i temaris d'oposicions. Tinc una pila enorme de llibres pendents. Me'n regalen, me'n compre, me'n recomanen... Bé, queden a penes tres setmanetes per examinar-me i tornaré a ser la lectora que era. Snif...

De totes maneres, en un parell de viatges de tren m'he pogut llegir La casa de les belles adormides. Com molts de vosaltres ja sabeu m'agrada molt la literatura oriental en general i la japonesa en particular perquè m'atrauen les coses que són diferents del que tinc al meu voltant i m'agrada molt la subtilesa amb què expliquen les històries els escriptors japonesos.

La casa de les belles adormides és de Yasunari Kawabata i sembla ser que Gabriel García Márquez s'hi va inspirar per escriure Memorias de mis putas tristes.

És una història trista de sexe narcotitzat. La casa de les belles és un prostíbul on els ancians que ja no poden aspirar a sentir una pell viva al seu costat van a passar la nit al costat de bellíssimes adolescents adormides. La propietària de la casa s'encarrega de drogar les xiquetes de manera que no es desperten en tota la nit i d'avisar els ancians que demanen els seus serveis que no les poden forçar físicament, només contemplar-les i dormir al seu costat gràcies a les pastilles que ella mateixa subministra per si les necessiten.

El protagonista, el vell Eguchi, encara sent que podria arribar a fer alguna cosa amb aquelles jovenetes si les pogués despertar. Passa cinc nits amb sis noies diferents i cadascuna de les experiències el transporta a recordar el seu passat. Sobretot les dones del seu passat i la manera en què s'hi va relacionar.

No és un llibre on passen massa coses. La major part del temps ens enfrontem amb els records del vell i amb tots els qüestionament morals que li passen pel cap`mentre observa aquelles joves despullades, adormides i vulnerables. I si intenta despertar-les? i si intenta violar-les? i si intenta matar-les? Voldria que estigueren despertes per poder parlar amb elles, per saber si voldrien quedar-se al seu costat a pesar de la seua decrepitud.

Una història on la bellesa i la delicadesa s'exposen durant les nits dels ancians que voregen la mort. Mira-les però no les toques. Mira-les i sigues conscient que mai tornaràs a posseir aquesta joventut ni aquesta bellesa.

Un llibre inquietant...

Etiquetes de comentaris:


Escrit per nimue :: 16:50 :: 4 Comentaris:

Vols dir-me alguna cosa?

---------------------------------------